Tiedote: Praecom Oy ostaa Upto Oy:n liiketoiminnan. Upto Oy:n henkilökunta jatkaa liiketoimintaa Praecom Oy:n tytäryhtiönä Upto Oy nimellä.

Praecom Oy:n toimitusjohtaja Miika Liljedahl ja Upto Oy:n omistaja Reima Väyrynen ovat sopineet näyttöviestintään liittyvän liiketoiminnan kaupasta.

– Upton asiakkaat ja henkilökunta pääsevät markkinan parhaaseen kotiin. Olemme tyytyväisiä, että pääsemme liittymään Praecom Groupin asiantuntijajoukkoon ja jatkamaan asiakkaidemme näyttöviestintäpalveluiden kehittämistä. Yhdessä Praecomin jo olemassa olevien resurssien kanssa muodostamme toimialan huipputiimin ja pystymme tarjoamaan asiakkaille uusia palveluita ja mahdollisuuksia, sekä jatkamaan kasvuamme, Upto Oy:n osakkaiksi kutsutut toimitusjohtaja Kasper Kenig ja näyttöviestintäasiantuntija Lauri Hänninen iloitsevat.

– Olen todella tyytyväinen, että Upton liiketoiminta löysi uuden kodin juuri Praecomista. Olenhan ollut itse toisena henkilönä Miika Liljedahlin kanssa perustamassa Praecomia vuonna 2007. Tiedän nyt tehdyn kaupan tuovan merkittäviä synergiaetuja molemmille osapuolille ja mahdollistavan kasvun Suomen yhdeksi merkittävimmäksi toimijaksi. Päätän tällä kaupalla 30 vuotta kestäneen aktiivisen yrittäjyysuran ja olen tyytyväinen, että kasvattamani vastuuhenkilöt jatkavat työtäni eteenpäin, Upto Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja yrittäjä Reima Väyrynen summaa.

Kysymyksessä on Praecomille jo neljäs liiketoimintakauppa lyhyen ajan sisällä.

– Pääkohteina ostoissamme ovat liiketoiminnat, jotka luovat synergiaa nykyisten liiketoimintojen kanssa, sopivat olemassa oleviin prosesseihin ja laajentavat tarjoamaamme asiakkaille. Kaupalla vauhditamme kasvuamme ja kannattavuuttamme. Tavoitteemme on olla alan johtava yritys Suomessa, sanoo Praecom Oy:n toimitusjohtaja Miika Liljedahl.

– Toimiala vaatii osaamista, innovatiivisuutta, palveluiden jatkuvaa kehittymistä ja sen vuoksi olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme Upton palvelut ja henkilökunnan osaksi tiimiämme, Liljedahl toteaa.

Praecom Group on suomalainen etä-, videoneuvottelu ja neuvottelutilapalveluita tarjoava vuonna 2007 perustettu yritys. Yhtiön tarkoitus on tuottaa asiakkailleen 100 %:sti onnistunut kokous. Praecomilla on toimipisteet Hämeenlinnassa ja Vantaalla. Vuoden 2018 tilikauden liikevaihto oli 6,1 miljoonaa euroa. Praecom Groupiin kuuluvat tytäryhtiöt IT4B Partners Oy ja Upto Oy. Yhdessä nämä muodostavat noin 10 miljoonan euron liikevaihdon tuottavan kokonaisuuden.

Upto Oy on suomalainen digitaalisiin infonäyttöpalveluihin erikoistunut yritys. Upton missio on olla Suomen arvostetuin digitaalisen näyttöviestinnän palvelu- ja asiantuntijaorganisaatio. Päättyneen vuoden 2018 liikevaihto oli 1,63 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Miika Liljedahl, toimitusjohtaja, Praecom Oy p. 044 733 2242, www.praecom.fi