Porin Puuvilla

Upto toimii Porin Puuvillan näyttöviestintäkumppanina. Vuonna 2018 alkaneen yhteistyön myötä Upto uudisti Puuvillan asiakasopastamisen.

Puuvilla on Satakunnan vetovoimaisin kaupan, palvelujen, koulutuksen, tapahtumien, kulttuurin ja tulevaisuudessa myös asumisen keskittymä. Puuvillan kaupunkikorttelin alueella on 140 vuokralaista, joista yli 70 liikettä ja ravintolaa palvelee asiakkaita kauppakeskuksessa. Porin Puuvilla valittiin Suomen parhaaksi kauppakeskukseksi Nordic Council of Shopping Centres -gaalassa vuonna 2017.

Asiakasopastaminen – aikasyöpöstä digitaaliseksi, automatisoiduksi ja reaaliaikaiseksi

Asiakasopastamisen kehittäminen oli keskeinen haaste Puuvillalle. Kauppakeskuksissa tapahtuu aina liiketilamuutoksia, joten opasteiden päivittämiseltä ei voi välttyä. Ennen uudistusta asiakasopastamiseen hyödynnettiin staattisia opasteita, joita oli kuitenkin haastavaa ja aikaa vievää päivittää, joten asiakasopastamisen digitalisointi oli tärkeä uudistus kauppakeskukselle.

Tärkeäksi asiaksi asiakasopasteiden digitalisoinnissa nousi automatisointi; digitaalisten opasteiden tulisi päivittyä automaattisesti kauppakeskuksen intrasta, jonka kautta hallitaan kauppakeskuksen liikkeitä ja liiketiloja. Automatisoinnin avulla olisi mahdollisuus säästää merkittävästi työaikaa. Automatisointi toteutettiin Puuvillan intranetissä olevan valmiin rajapinnan ja Upto Manager -hallintaportaalin välillä, jolloin digitaaliset opasteet päivittyvät reaaliajassa.

Puuvillan asiakasopastamisen strateginen kokonaisuus

  • Interaktiiviset infopöydät, josta asiakas löytää halutun liikkeen tai palvelun kartalta sekä liikkeiden ajankohtaiset tarjoukset koko kaupunkikorttelin alueelta.
  • Kerrosopasteet hissien läheisyydessä, joiden kautta asiakas hahmottaa mistä kerroksesta löytyy haluttu liike.
  • Stretch -opasteet ohjaavat asiakasta oikeaan suuntaan käytävillä.

Yksi sisällönhallinta kauppakeskuksen kaikkiin näyttöpintoihin

Kauppakeskuksen olemassa olevat LED screenit ja mainosnäytöt haluttiin tuoda Upto Manager -hallintaportaaliin, jolloin kauppakeskuksella on yksi kumppani ja hallintajärjestelmä näyttöviestinnässä. Näyttöpintojen sisällönhallinnan suunnittelussa huomioitiin kauppakeskuksen asiakasviestintä, kauppakeskuksen vuokralaisten mainonta sekä mainosmyynti kauppakeskuksen ulkopuolisille toimijoille, jotta kokonaisuus palvelee eri tahoja mahdollisimman hyvin.

Rakenneratkaisut miljööseen sopivaksi

Porin Puuvilla on rakennettu historiallisesti arvokasta miljöötä ja ympäristöä kunnioittaen. Tästä syystä myös näyttöjen rakenteet maalattiin tehostevärillä, jolloin ne säilyttävät omalta osaltaan kauppakeskuksen arvokkaan ja historiallisen ilmeen.

Avainhyödyt Porin Puuvillalle

  • Toimiva opastaminen parantaa asiakaskokemusta kauppakeskuksessa
  • Ratkaisu säästää työaikaa
  • Reaaliaikaisuus: Kun uuden vuokralaisen saa julkaista, vuokralaisen tiedot nousevat automaattisesti rajapintojen kautta julkisen verkkosivuston lisäksi myös Upton toimittamille infopöydille ja opastenäytöille
  • Opasteet ovat yhdenmukaiset ja selkeät
  • Opasteet laajentuivat kattamaan koko kaupunkikorttelin alueen, mikä selkeytti kokonaisuutta asiakkaalle
  • Infopöydillä edut ja tapahtumat nähtävillä asiakkaalle
  • Vuokralaisten perustiedot nähtävissä asiakkaalle

Tea Siivola, Porin Puuvillan kauppakeskusjohtaja

Yhteistyö oli mutkatonta ja sujuvaa. Oma yhteyshenkilömme Lauri oli hyvin tavoitettavissa ja palvelualtis. Upto haastoi hyvin myös meidän jo valmiita ajatuksia ja malleja. Näin löydettiin varmastikin paras mahdollinen ratkaisu.

Kategoria
Asiakasviestintä, Digitaalinen ulkomainonta, Infonäyttö, Kauppakeskus, LED screen