Ota yhteyttä
HPK

2014
HPK Ritariareenan ravintola on yksi Hämeenlinnan suosituimmista lounas- ja tilausravintoista. Ravintolassa keskitytään hyvään laatuun ja noutopöydistä riittää vaihtoehtoja moneen makuun. Ravintolassa käy asiakkaita nuoresta vanhaan kuten tietysti jääkiekko-otteluissakin. Otteluiltoina tilava ja valoisa ravintola toimii kiekkokansan keskuspaikkana.

Upto Oy ja HPK miettivät yhdessä keväällä 2014 keinoja ravintolan lisäelävöittämiseksi. Aiemman valkokankaan tilalle haluttiin elävä ja näyttävä mainospinta. Lisäksi tärkeää oli, että otteluiden aikana ravintolapalveluista nauttiville voitaisiin esittää myös ottelutapahtumat suorana kentältä.

Upto Oy toteutti ravintolaan 11m² kokoisen ratkaisun. P6-resoluution ansiosta screenillä voidaan esittää vaikka elokuvia. Upto Oy kartoitti hallin rakenteet ja tuotti rakennesuunnitelman yhteistyössä Ritariareenan suunnittelijan kanssa. LED screen sijaitsee asennuksellisesti haasteellisessa paikassa rappujen yläpuolella ja korkean sijainnin vuoksi asennuksen suunnittelu oli erityisen tärkeää.

Jumboscreenin mainosmateriaalit ajastetaan Internetin kautta, mutta ottelutapahtuman aikana sisällöntuloa ohjataan paikallisesti. Käytännössä ottelun aikana ravintolan screenillä näytetään ottelua, väliajoilla ja muina aikoina yhteistyökumppanien sekä HPK:n omia tiedotteita. Screeniä on käytetty myös eri yritystapahtumissa perinteisenä näyttönäkin. LED screen on tuonut ravintolaan positiivista sykettä ja jälleen uusia mahdollisuuksia saada yhteistyökumppaneita esille.

2013
Hämeenlinnan Ritariareenalla on kehitetty ottelutapahtumaa vuosi vuodelta onnistuneesti. Vuonna 2013 pohdittiin miten pelitapahtumaan saataisiin vielä lisää nähtävää loistavien pelitapahtumien lisäksi. Tärkeänä seikkana pohdittiin myös miten voitaisiin tarjota mainostajille ja yhteistyökumppaneille hyvä ja elävä näkyvyys.

Ritariareenalla oli jo aiemmin käytössä digitaalinen mediakuutio kentän päällä, mutta ottelutapahtumiin haluttiin enemmän elävyyttä. Screenien sijoittelun kannalta oli tärkeää, että mahdollisimman moni katsomoista näkee screenien sisällöt. Lisäksi suuria muutoksia ei hallin rakenteisiin voitu tehdä katsojamäärän maksimoinnin vuoksi. Hallin molemmista päädyistä löydettiin täydelliset sijainnit hieman yli 10m² screeneille.

Upto Oy toteutti kokonaisuuden suunnitelmista asennukseen saakka. LED screeneillä esitetään yhteistyökumppaneiden viestejä, joiden lisäksi screeneille saadaan tunnelmaa nostattavaa sisältöä. HPK käyttää screenejä myös juuri ennen ottelua esitettävässä esittelyvideossa. Viihdeteho on taattu, kun samankaltainen sisältö saadaan synkronoituna kaikille digitaalisen median pinnoille yhdessä huumaavan musiikin kanssa.

Risto Korpela, HPK:n toimitusjohtaja:
LED screenien hankinta on ollut tärkeä ja kannattava hankinta. Kumppanimme ovat olleet todella tyytyväisiä niiden tuomaan näkyvyyteen. Itse ottelutapahtumaa pitää kehittää jatkuvasti, koska haluamme kannattajiemme ja katsojiemme viihtyvän hallissa hyvien ottelutapahtumien välilläkin. Screenit ovat omalta osaltaan kasvattaneet ottelutapahtumien viihdearvoa. Upto Oy on yhteistyökumppanina hoitanut asiat sovitusti ja jatkamme yhteistyötä ilman muuta jatkossakin.